duminică, 27 iunie 2010

Noul Jeep Grand Cherokee, modelat dupa gustul criticilor

Conducerea Chrysler pare sa fi modelat noul SUV Grand Cherokee dupa sugestiile si reclamatiile primate in cinci ani de productie de la clienti. Reprezentantii constructorului spun ca noul model nu mai sufera de “bolile copilariei” precum dinamica modesta, consum foarte mare de carburant, calitate slaba a materialelor de interior, si nu in ultimul rand, designul anost.
 Reclamatiile posesorilor de Grand Cherokee i-au pus la respect pe cei de la Chrysler, care au redesenat in totalitate noul SUV. “Grand Cherokee nu a fost niciodata un aspirant la pozitiile detinute de SUV-urile BMW sau Lexus”, a declarat Phil Jansen, inginerul sef al modelului Grand Cherokee. “Fiecare dintre noi a avut o imagine a ceea ce va trebui sa demonstreze noul model pe piata”, a mai spun Jansen.
Vanzarile incep de luna viitoare

Din vechea “baza de organe” nu mai ramane decat arhicunoscutul propulsor  Hemi de 5,7 litri, in configuratie V8, cuplat la o cutie de viteze automata, cu cinci rapoarte. Tot vechi este si sistemul de tractiune integrala. in rest, tot ceea ce se gaseste pe viitorul Grand Cherokee este nou.
Dezvoltarea a fost axata pe cinci zone unde clientii s-au aratat nemultumiti de-a lungul anilor: bancheta spate, calitatea materialelor folosite la interior, economia de carburant, dinamica si designul anost. “Cei care au participat la proiect, n-au dorit o revolutie a designului pentru Grand Cherokee, ci au avut viziunea unei masini un pic mai elegante, cu forme ceva mai sculptate”, a tinut sa precizeze Phil Jansen, inginerul sef al modelului Grand Cherokee. Spatiul insuficient pe bancheta din spate pentru genunchi si picioare, in general, a fost rezolvat, spun cei de la Chrysler. Solutia?  Ampatamentul a fost marit, actiune in urma careia spatiul interior din spate a castigat inca zece centimetri.
De asemenea, tot la interior, plasticul tare a fost inlocuit cu materiale moi si placute la atingere. De exemplu, la viitorul Grand Cherokee, fetele interioare ale panourilor de la usi sunt capitonate cu piele. Un alt exemplu de schimbare in bine este la varianta de top Overland, care la viitoare generatie va beneficia de insertii de lemn pe plansa de bord si pe volan, nu din imitatii ieftine, ca la actualul Grand Cherokee. De asemenea, Overland va avea si insertii din crom, nu din plastic.
“Vrem sa ne asiguram ca folosim cele mai bune materiale si cea mai inalta calitate de fabricatie, pentru a readuce Grand Cherokee printre SUV-urile premium”, a declarat presedintele Jeep, Michael Manley.
Vechiul sistem de suspensii a fost inlocuit cu unul nou, cu suspensii independente pe puntea fata, dar si pe spate. Fapt care ii va conferi lui Grand Cherokee o stabilitate superioara pe drumurile asfaltate. De asemenea, inginerii au modificat si structura caroseriei, care acum este mult mai rigida. Totodata, noul SUV beneficiaza de materiale care au menirea de a reduce considerabil zgomotul perceput de pasageri in habitaclu.
Motorizarea economica, asigurata de un propulsor pe benzina in configuratie V6 are o putere cu 11% mai mare, fata de precedentele agregate. Actualul V6 Pentastar are o cilindree de 3,6 litri si dezvolta 290 de cai-putere. Comparativ cu vechea motorizare, actuala are cuplul maxim cu 11% mai mare, iar putere cu 38%.
Alte componente care vor duce la scaderea consumului de carburant sunt reprezentate de noul design, mai fluid, care reduce rezistenta la inaintare a masinii, dar si utilizarea de materiale foarte usoare.

Proiectul de dezvoltare a noii generatii a inceput cand Jeep era parte a concernului Daimler-Chrysler. Grand Cherokee si Mercedes ML vor folosi elemente la comun. Astfel, coloana de directie, elementele care sustin motorul, cele de caroserie si alte componente vor fi prezente si pe viitoarele SUV-uri ale celor doi constructori auto. Ca un fapt divers, ambele companii au acelasi furnizor de scaune.
Dotari notabile
Noua suspensie pneumatica, se regleaza pe sase inaltimi, cu diferente de 10 centimetri. La cea mai inalta valoare, garda la sol a masinii ajunge la 25 de centrimetri. Alte dotari de top sunt adaptive cruise control, avertizare la detectarea unui impact si pronirea motorului din telecomanda. Noul Grand Cherokee mai beneficiaza si de dotari normale pentru orice SUV de ultima generatie precum, tetiere active, ESP cu asistenta la franare, scaun sofer cu opt regaje electrice, volan imbracat in piele, cu comenzi pentru sistemul audio si lampi speciale de ceata.
Piata, in scadere
Jeep a comercializat 50.328 de uitati de Grand Cherokee in 2009, cu 32% mai putine fata de anul precedent. Totusi, in luna mai vanzarile au fost in crestere cu 16%, ajungand la 22.550 de unitati.
“Am auzit mereu din partea proprietarilor de Grand Cherokee, “va rugam, nu faceti masina prea mare, vrem sa aiba loc in garaj”, spune Mark Alles, seful departamentului de design. El este ferm convins ca Jeep a rezolvat problemele.
Totusi, in pofida faptului ca multe dintre criticile aduse modelului au fost rezolvate, ramane problema consumului redus, mai ales cand ai in oferta un propulsor V8 de 5,7 litri.
  Sursa:StiriAuto.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu